Nyt olen sitten virallisesti lomalla. Mantsan ja geologian pääsykokeet on molemmat hoidettu, kummassakin yritin parhaani ja geologia meni niistä paremmin, mikä oli aivan loistava juttu. Lähtöpisteenikin ovat aikamoisen hyvät, eli nyt sitten jännätään tuloksia :) Jotenkin tyhjä olo kun ei enää ole pääsykokeita joihin lukea. Mulla on palava halu päästä opiskelijaksi, ensi syksynä olis kyllä ainakin motivaatio huipussaan! Rakastan geologiaa. Yksinkertaisesti rakastan sitä.

Stressi on joka tapauksessa saanut aikaan sen, että olen viime aikoina itkenyt paljon enemmän kuin yleensä. Liikutun muutenkin helposti, mutta nyt en ole oikeastaan selvinnyt yhdestäkään päivästä niin, etten vähintään 1-2 kertaa itkisi jotakin asiaa. Syynä tietysti oikeasti se, että jännittää niin paljon miten tulosten kanssa käy, mutta eilen meni jo huvittavaksi, kun aloin itkeä nähdessäni telkkarissa mainoksen, jonka autossa oli virta-avaimen paikalla käynnistysnappi. Samaan aikaan itkin ihan valtoimenaan ja toisaalta nauroin itselleni ja sille, miten älyttömäksi kyynelehtimiseni on mennyt. Kyynelillä saisi kohta täytettyä kylpytynnyrin. Nyt pelottaa nähdä ihmisiä, koska en yhtään hallitse itseäni. En tiedä, koska olisin ollut viimeksi näin jännittynyt... Tiedän niin tarkkaan, mitä elämältäni haluan, ja nyt juttu ei ole minun käsissäni vaan kokeen tarkastajien. Jännitys tiivistyy, mutta toivotaan parasta :)

Vaikka äskeisen perusteella voisi kuvitella että olen ollut nonstoppina hyvin oudossa mielentilassa, olen itse asiassa ehtinyt tehdä paljon kaikkea kivaa tällä viikolla: käydä ravintolassa, nähdä Heurekan uusimmat näyttelyt, seikkailla ulkona koirien & Mikon kanssa... Varasin just ajan kampaajalle ja lääkäriasiatkin järjestyivät kertaheitolla eilen tulleen kirjeen myötä. Pitää siis vaan ottaa rennosti ja nauttia kesästä. Eilen olin koirakoulussa Ponion kanssa, huomenna on toisen koirakoulun kurssi ja myöhemmin päivällä yhdet juhlat. Ihan mahtavia juttuja tapahtuu!

Niin ja lisäksi lähden ehkä Torontoon ja Montrealiin elokuussa. Olen jo monta vuotta halunnut päästä Kanadaan, ja vaikka Vancouver on ollut suurin toiveeni, Toronto ja Montreal ovat hyvällä jaetulla kakkossijalla! Yay!

Tällä hetkellä mieli on itse asiassa korkealla, vaikka vähän taas taustalla painaakin epävarmuus. Mutta alle kolme viikkoa enää siihen, että tulokset tulevat, ja onhan minua koko kesän viihdyttämässä muiden ohella myös Louis, uuden kirjani päähenkilö ;)