Tänään on taas erityisen hyvä päivä, ehkä siksi, että eilen sain vähän purettua mieltäni stressistä, joka minua painoi. Kun sai keskusteltua asiat läpi, on ollut tosi kevyt ja mukava olo. Ja sitä paitsi kevät tulee! Olen löytänyt pari uutta kevät- ja kesävaatetta ja yhden ihanan hiuksiin laitettavan kukan.

Tässä 10 syytä miksi olen tänään niin iloinen:

1. Ponion tuloon on enää suunnilleen 4 viikkoa ja 2 päivää! "Maijamme" kasvaa kovaa vauhtia :)

2. Huomenna menen aamulla Christinen luo ja sen jälkeen näen äidin, joten voin oikeen laittautua: ajattelin laittaa mustan hohtavan hameen, keltaisen japanista tuodun paidani, turkoosin boleron ja uuden talvi/syys/kevättakkini. Toisin sanoen pelkkiä lempivaatteitani! Lisäksi saan vihdoin syyn laittaa uuden hiuskoristekukkani hiuksiin (on sitä jo kait 3 päivää odotettukin ;D)

3. Sanna tulee tänään meille ja tarkoituksena on taas opiskella saksaa. En ole nähnyt Sannaa pitkään aikaan, ja sitä paitsi saksan opiskelu on tosi kivaa!

4. Timo oli laittanut mulle Facebookissa viestiä ja muistuttanut, että olen edelleen tervetullut Berliiniin. Olen tosi huono pitämään yhteyttä ystäviini, mutta onneksi nämä ystävät tietävät, että oikeasti ajattelen heitä usein :)

5. Tilasin äsken netistä unelmieni hatun, joka on niin ihana, että voin vain toivoa, että se sopii minulle! Juuri sellaista olen halunnut jo pitkään, mutta olin jo menettää toivoni ja aloin uskoa, että minun pitää keksiä aikakone ja matkustaa 40-luvulle saadakseni sellaisen.

6. Muutenkin nyt voi alkaa taas käyttää hattuja! Pipokausi alkaa olla ohi. Marks&Spenceriltä ostamani miestenhattu odottelee jo, että pääsisin käyttämään sitä. Jos et tiennyt tätä jo ennakkoon, niin nyt voin paljastaa, että rakastan hattuja. Ostan niitä kuitenkin tosi valikoiden, koska minulla on tarkka maku. Useimmat hattuni ovat peräisin tietystä kaupasta Japanissa (ja itse asiassa samasta osoitteesta on peräisin paljon lempivaatteitani ja valkoinen lempilaukkuni) :)

7. Me lähdetään Mikon kanssa ehkä äidin & Sepon mukana Porvooseen käymään viikonloppuna. Rakastan sellaisia reissuja, ja tää olis eka kerta, kun Mikko tulee mukaan! Toivottavasti vaan säät on oikein keväiset, ettei retkeä tarvitse siirtää (ideana on nimittäin kävellä ulkona nauttimassa keväästä, käydä kahvilassa ja ehkä joissain kaupoissakin).

8. Sain juuri äsken kirjoitettua DFA:han yhden vaikeimmista kohtauksista, aloituksen! Se on tietysti vielä hiomaton, mutta nimenomaan hiomaton timantti ;) Siitä tuli juuri sellainen kuin halusin. Ehkä voisin tehdä lopputyökseni DFA:n aloituksen.

9. Hiukseni ovatkin pidemmät kuin olen luullut (kiharat hiukset aina hämäävät vähän). Niinpä saan niihin enemmän eri kampauksia kuin kuvittelin. Lisäksi ne näyttävät tosi hyviltä nyt, kun en ole litistänyt niitä pipon alle vaan käyttänyt takin huppua, jos en ole kokonaan ilman "lämmitystä" pärjännyt. Kunhan aurinko vähän vaalentaa hiuksiani, niin voi olla, että mummilta perimäni vaalea raita taas tulee esiin, kuten se on ennenkin tehnyt. Olen vaan aina värjännyt hiuksiani, joten raita on jäänyt aika pian taas piiloon. Nyt kuitenkin toivon, että se erottuu oikein selkeästi :)

10. Olen niin täynnä positiivista energiaa (ah mikä ilmaus), etten malta odottaa, että pääsen Punaisen Ristin ystäväkurssille, jonne olen jo ilmoittautunut. Haluan todella saada uuden ystävän jostakusta yksinäisestä. Tiedän sanoneeni juuri, että olen huono pitämään yhteyttä ihmisiin, mutta yritän koko ajan parantaa tapojani.

Tänään vois ehkä tehdä äidin synttärilahjaa... tai koiranlelua. Tai kenties molempia? Olen vähän huono keskittymään, teen mieluiten useampaa työtä kerralla :D